Culture and History - Student Research Papers

Culture and History er et online tidsskrift, der publicerer artikler forfattet af studerende ved Saxo-Instituttet, Københavns Universitet.

Læs tidsskriftet online her:
Culture and History

Vil du skrive for Culture and History

Har du mod på at publicere som studerende? Deltager du i et undervisningsforløb, hvor det afsluttende produkt er en akademisk artikel eller en anden problemorienteret opgave? Egner en del af dit speciale sig til at blive bearbejdet, så andre kan nyde godt af dit hårde arbejde? Så er det måske dig, der skal bidrage til næste nummer af Culture and History stedet, hvor Saxo-studerende dels kan formidle faglige indsigter fra egne undersøgelser, dels prøve kræfter med forskningsartikelgenren.

Inspiration kan fx hentes i det første nummer af tidsskriftet. Det dækker så vidtrækkende emner som: fængselsvæsnet i Grønland, social- og sundhedsarbejde i konkurrencestaten, engelsksprogede hvide sydafrikanere under Apartheid, medarbejdervilkår på en industrivirksomhed og erindringer om den danske koloniale fortid i Caribien. Pointen er, at i dette tidsskrift kan man skrive om utallige emner – så længe de falder indenfor rammen af kultur og historie.

Arbejdsprocessen er en oplagt mulighed for at prøve kræfter med en bestemt formidlingsform, nemlig den akademiske artikel. Indsendte bidrag bliver redigeret og fagfællebedømt i redaktionen, således at processen er tilsvarende den ”mølle,” man skal igennem ved udgivelsen af peer-reviewed artikler.

Se Skrivevejledning og retningslinjer

Er du interesseret, så tag en snak med din underviser eller kontakt et af medlemmerne af redaktionen.

Vi ser frem til at høre fra dig!

Redaktionen

Redaktionen består af: