Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikelForskning

Standard

Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning. / Bruun, Jesper.

I: IND's Skriftserie, Nr. 21, 05.2011, s. 127-134.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKonferenceartikelForskning

Harvard

Bruun, J 2011, 'Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning', IND's Skriftserie, nr. 21, s. 127-134. <https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/2011-21-forskningsbaseret-undervisning/2011-21-Forskningsbaseretundervisning.pdf/>

APA

Bruun, J. (2011). Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning. IND's Skriftserie, (21), 127-134. https://www.ind.ku.dk/publikationer/inds_skriftserie/2011-21-forskningsbaseret-undervisning/2011-21-Forskningsbaseretundervisning.pdf/

Vancouver

Bruun J. Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning. IND's Skriftserie. 2011 maj;(21):127-134.

Author

Bruun, Jesper. / Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning. I: IND's Skriftserie. 2011 ; Nr. 21. s. 127-134.

Bibtex

@inproceedings{fce92027d10240f6a7efb6b7ea442647,
title = "Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning",
abstract = "Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejdemed mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal l{\ae}rebog.Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformerd{\aa}rlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsv{\ae}rkt{\o}jerb{\o}r man overveje, hvorn{\aa}r og hvordan s{\aa}danne modeller skal bruges og hvorn{\aa}r andre v{\ae}rkt{\o}jer vil v{\ae}re bedre for de studerendes l{\ae}ringsudbytte.",
keywords = "Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet, computermodeller, interaktivitet, Undervisning i og l{\ae}ring af naturfag, interactivity, computer models, Teaching and learning of science",
author = "Jesper Bruun",
year = "2011",
month = may,
language = "Dansk",
pages = "127--134",
journal = "IND's Skriftserie",
issn = "1602-2149",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",
number = "21",

}

RIS

TY - GEN

T1 - Interaktive computermodeller i forskningsbaseret undervisning

AU - Bruun, Jesper

PY - 2011/5

Y1 - 2011/5

N2 - Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejdemed mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformerdårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjerbør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.

AB - Med interaktive computermodeller er det muligt for studerende at arbejdemed mere avancerede modeller, end hvis de arbejdede med en normal lærebog.Det betyder ikke, at computermodeller med et magisk slag omformerdårlig undervisning til god undervisning. Som med alle andre undervisningsværktøjerbør man overveje, hvornår og hvordan sådanne modeller skal bruges og hvornår andre værktøjer vil være bedre for de studerendes læringsudbytte.

KW - Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet

KW - computermodeller

KW - interaktivitet

KW - Undervisning i og læring af naturfag

KW - interactivity

KW - computer models

KW - Teaching and learning of science

M3 - Konferenceartikel

SP - 127

EP - 134

JO - IND's Skriftserie

JF - IND's Skriftserie

SN - 1602-2149

IS - 21

ER -

ID: 33573192