Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Dokumenter
- AF_LYST_ELLER_N_D_ELEKTRONISK_VERSION-2
45,7 MB, PDF-dokument
Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der ifølge Universitetsloven skal løses i samspil. Vi undersøger i denne rapport, hvordan dette samliv foregår i universitetets hverdag – om det udfoldes af nød eller af lyst? Svaret er både-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres på mange forskellige måder af både undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes nød og lyst, idealer og realisme, vilkår og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. På baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud på, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Københavns Universitet |
---|---|
Antal sider | 184 |
ISBN (Trykt) | 978-87-93510-26-5 |
Status | Udgivet - 5 sep. 2018 |
Antal downloads er baseret på statistik fra Google Scholar og www.ku.dk
Ingen data tilgængelig
ID: 202978661