Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Standard
Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis. / Damsholt, Tine; Sandberg, Marie.
Københavns Universitet, 2018. 184 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Af lyst eller nød.
T2 - En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis
AU - Damsholt, Tine
AU - Sandberg, Marie
PY - 2018/9/5
Y1 - 2018/9/5
N2 - Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der ifølge Universitetsloven skal løses i samspil. Vi undersøger i denne rapport, hvordan dette samliv foregår i universitetets hverdag – om det udfoldes af nød eller af lyst? Svaret er både-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres på mange forskellige måder af både undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes nød og lyst, idealer og realisme, vilkår og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. På baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud på, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.
AB - Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der ifølge Universitetsloven skal løses i samspil. Vi undersøger i denne rapport, hvordan dette samliv foregår i universitetets hverdag – om det udfoldes af nød eller af lyst? Svaret er både-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres på mange forskellige måder af både undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes nød og lyst, idealer og realisme, vilkår og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. På baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud på, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.
M3 - Rapport
SN - 978-87-93510-26-5
BT - Af lyst eller nød.
CY - Københavns Universitet
ER -
ID: 202978661