9. december 2014

Christian Ammitzbøll Thomsen kåret som 'Årets Underviser' på Saxo

Christian Ammitzbøll Thomsen, adjunkt ved Saxo-Instituttet.

En inspiration, et frisk pust og en virkelig god underviser!
De studerende på Saxo-Instituttet har stemt om, hvem der skulle beæres med titlen ’Årets Underviser 2014’, og valget er faldet på Christian Ammitzbøll Thomsen, adjunkt og underviser i Historie. Prisen blev uddelt af Historisk Fagråd ved Saxos studenterjulefest den 5. december, og den tildeles Christian Ammitzbøll Thomsen på baggrund af følgende nominering:

- Christian ønsker, at de studerende skal brænde for sit fag lige så meget, som han selv gør det, og han er derfor yderst entusiastisk i sin undervisning. Det bedste ved Christian er dog den tid, han tager sig til at snakke med én om løst og fast, når man møder ham tilfældigt et sted på KUA, og han deltager også gerne i studenterarrangementer uden for undervisningen, fx Historisk Fagråds Forskningseftermiddag. Samlet set er han en inspiration, et frisk pust og en virkelig god underviser!

- Det er en stor ære at blive kåret til Årets Underviser. Jeg har året igennem været imponeret over de studerendes professionalisme og engagement. De også taget godt imod en række didaktiske eksperimenter med stor åbenhed og entusiasme – og så er det jo umuligt ikke at lade sig rive med, siger Christian Ammitzbøll Thomsen.

Undervisning og forskning om det antikke Grækenland
Årets prismodtager har i dette semester undervist to hold i Historie:

Christian Ammitzbøll Thomsen forsker i den hellenistiske polis, og han indgår i forskningsgruppen Copenhagen Associations Project på Saxo-Instituttet. I 2014 fik han en bevilling på 1.9 millioner kroner fra FKK til projektet Civic Institutions and Migration in the Eastern Mediterranean c. 400-31 BCE. Du kan læse mere om dette projekt på ufm.dk.