Studerendes forventninger til vejledning på skriftlige opgaver

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportRådgivningfagfællebedømt

Artiklen handler om universitetsstuderendes forventningertil vejledning på skriftlige opgaver. Undersøgelsen er foretaget på kandidat- og magisterkonferensuddannelsen i faget forhistorisk arkæologi, Københavns Universitet og dens udgangspunkt var at undersøge de forventninger, studerende har til kommende vejledning.

Ideen var at udvikle den vejledning, der tilbydes i forbindelse med uddannelsens tre typer skriftlige opgaver. Det kunne selvfølgelig ske alene ud fra, hvordan vejledningen praktiseres og evalueres, men på faget mente vi, at vores grundlag blev mere alsidigt, hvis de studerende gav udtryk for deres forventninger - uafhængigt af den eksisterende vejledning.

OriginalsprogDansk
TitelDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift : Tema: Vejledning
Antal sider4
Vol/bindÅrgang 2, nummer 3
UdgivelsesstedOdense
ForlagDansk Universitetspædagogisk Netværk
Publikationsdato2007
Udgave2:3
Sider29-32
ISBN (Elektronisk)www.dun-net.dk/tidsskrift
StatusUdgivet - 2007

    Forskningsområder

  • Det Humanistiske Fakultet - universitetspædagogik, skriftlig fremstilling, skriftlighed, forventninger, læring, forhistorisk arkæologi

ID: 1895949